Óránként 400 kilométert tehet meg, és naponta 14-szer fordulhat Peking és Sanghaj között az új nagy sebességű kínai vasúti szerelvény. – írja a Világgazdaság

A szuperszerelvényből hét párat helyeznek üzembe ősszel. Forrás: AFP

Szeptember végén üzembe állítják a világ leggyorsabb vonatját, a kínai bullet traint, azaz golyóvonatot, kínai nevén Fu-hszingot (Fuxing). A jármű Peking és Sanghaj között közlekedik majd, és óránként 400 kilométert tud megtenni. Ez 50 kilométerrel több az eddigi rekordnál, amelyet ugyanennek a járműnek egy korábbi verziójával állítottak fel.


(Forrás: Youtube.com / New China TV)

A szupervonatból hét párat üzemeltet majd az állami Kínai Vasút az ország legforgalmasabb, évi sok millió utas által használt, 1318 kilométer hosszú vonalán. A Fu-hszingok naponta 14-szer fordulnak meg a két nagyváros között, a tesztek sikerrel lezajlottak. Az átlagsebesség óránként 350 kilométer lesz, az említett, 400 kilométer csak az elérhető maximum a társaság bejelentése szerint, amelyet az Rt.com idéz.

Az új modellen olyan monitoringrendszer van, amely veszély esetén automatikusan lelassítja a szerelvényt. A korábban üzembe helyezett, óránként 350 kilométeres csúcssebességre képes vonatnak ugyanis 2011-ben egy 43 halálos áldozatot követelő balesete volt a jelzőrendszer hibája miatt. (A vonat egy villámcsapás miatt megállt a nyílt pályán, egy Vencsou közelében lévő hídon, egy másik pedig hátulról belerohant, és kisiklott.) A baleset után a kínai vasúti hatóság felső korlátot szabott a vonatok sebességének. A fejlesztések azonban nem álltak le a kínai hálózaton, amely egymaga képviseli a globális vasúthálózat majdnem 60 százalékát.

Tavaly 22 ezer kilométernyi nagy sebességre alkalmas pálya volt az országban, ezt 2020-ra 30 ezer kilométerre növelnék.

vilaggazdasag.hu

 

InstaCash Banner 336x280