Hatalmas a felháborodás a cég Youtube-oldalán a “liberális, deviáns, retardált” reklám miatt, amit amúgy épp az állami gyűlöletkampányokat készítő Balásy Gyula ügynöksége alkotott meg. – írja a 444.hu

Forrás: Youtube.com / Telekom HU

Óriási komment-felháborodás tört ki a Telekom Youtube-csatornáján és Facebook-oldalán, miután a cég közzétette az új, Mi a tipikusan magyar? címre keresztelt reklámfilmjét.

(Forrás: Youtube.com / Telekom HU)

A Youtube-on jelenleg 91 lájkra 1400 negatív értékelés jutott, a kommentekben pedig egymást érik az olyan vélemények, hogy

Ez nem svedorszag, itt ez nem fog mukodni!!!!!
Okadekok vagytok!

vagy hogy

Magyar ellenes! Le a Telekommal !

és hogy

Nos “kedves” Telekom, készüljetek fel nemcsak Magyarországon veszíteni ügyfeleket, hanem a gúnyhatáron túl is, hisz itt Erdélyben is jelen vagytok és minden erőmmel azon leszek, hogy mindenkit rávegyek, hogy szüntesse meg veletek a kapcsolatot. ha máskor akartok egy nemzetet meggyalázni kezdjétek a saját fajtátokkal mert ti magyarok biztos nem vagytok!

és a sort hosszan lehetne még folytatni. Hasonló a helyzet a vállalat Facebook-oldalán is, ahol ilyen kommentek váltják egymást, minthogy

Agyhalott libsik … azt sem tudjátok, hogy arccal merre vagytok… Deviáns, retardált csürhe!

vagy

Szégyenlem, hogy Telekomos vagyok!!! Ennél undorítobb dolgot nehéz elkövetni reklám címén. Aki csak egy fél szóval , gondolattal , tolvonással ehhez hozzájárult , vagy csak aszisztált hozzá szégyellje magát!!!

A történetben viszont lapul két csavar.

Az egyik az, hogy elég végignézni az amúgy nem túl eredeti vagy izgalmas filmet, hogy felébredjen bennünk a gyanú, a kommentelők többsége valószínűleg nem értette meg a reklám üzenetét: hiszen a film elején felvázolt sztereotipikusnak ítélt ‘magyaros’ viselkedéseket aztán felülírja egy csomó menő tevékenység, hogy a végén szájbarágósan is elhangozzon az üzenet, hogy a mai fiatalokon múlik majd, mi a tipikusan magyar.

De még ennél is viccesebb csavar, hogy a jobboldali kommentelők között ekkora felháborodást generáló videót a NER propagandakampányait készítő, Rogán Antal minisztériumától évi sok tízmilliárdos közpénzes megbízásokat bezsebelő Balásy Gyula ügynöksége alkotta meg.

G7 éppen kedd reggel írt arról, hogy a Balásy-cégcsoport a Magyar Telekom „tipikusan magyar” szlogenű kampányával igyekszik a közpénzes megbízások mellett a kormánnyal jó viszonyt ápoló multiknál is megvetni a lábát. Balásy pedig mára a NER legnagyobb PR-osa lett, miután idén nyáron az állami reklámpénzek kiszórásáért felelős hivatal váratlanul szerződést bontott az addigi két kegyelt, Kuna Tibor és Csetényi Csaba ügynökségeivel.

Balásy cégei amúgy szárnyalnak: idén júniusi adatok szerint mind a New Land Mediának, mind a Lounge Designnek remek éve volt a kormányzati gyűlöletkampányok révén: a New Land árbevétele 2016-ban még csak 1,5 milliárd forint volt, tavaly már 25,8 milliárd. És nagyon megéri Rogánéknak dolgozni: a 2016-os 46 milliós nyereség egy év alatt több, mint a húszszorosára nőtt, 2,1 milliárdos tiszta hasznot tüntettek fel a most nyilvánosságra került mérlegükben. Egymilliárdos osztalékot vettek ki a cégből.

Balásy másik cége, a Lounge Design gyarapodása is meggyőző: az árbevétele 780 millióról 3,1 milliárd forintra nőtt, a nyeresége pedig megtízszereződött: 110 millióról 1,1 milliárdra. 300 millió forint osztalékot vettek ki a cégből.

A két Balásy cég árbevétele együtt 29 milliárd volt, 3,2 milliárd nyereséget termeltek.

A lap szerint így a Telekomnak gyártott munka referenciaként is szolgálhat Balásy ügynökségének a jövőben, és a G7 úgy tudja, hogy már más nagyobb céggel is folynak tárgyalások. Érdekes apróság a kedd reggeli cikkből, hogy Balásyék bevonására állítólag épp azért volt szükség, mert a Telekom régebbi partnereitől nem jött a cég elvárásainak megfelelő ötlet.

A Lounge is augusztus óta dolgozott már a kampányon, amelyre azonban állítólag az első (nem piaci) visszajelzések nem voltak mind pozitívak.

– írja még a cikk.

Arra a kérdésre, hogy miközben a Telekom több ismert, piaci szereplőkkel dolgozó nagy ügynökséggel is állandó munkakapcsolatban van, miért kellett egy korábban alig ismert, de a NER-ben nagyon jól fekvő céget bevonni erre a munkára, Szabó Béla Attila, a Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója ezt mondta a Kreatívnak:

„Több körös briefelési folyamat után döntöttünk úgy, hogy az ügynökségi poolunkon kívülről hívunk be ügynökséget. A Lounge a turisztikai téren szerzett referenciái miatt került képbe: úgy láttuk, hogy ilyen háttérrel eredeti és hiteles módon tudnak hozzányúlni a »magyar« témához.” 

„Szégyen!!Lemondom az összes előfizetést…..liberális majmok,ìgy is teljesen átmostátok már a fiatalok agyát!Ez nem reklám,progaganda a szép új világhoz!!!!”

– ezt pedig már egy kommentelő írta a Youtubeon.